Ahad, 29 Mac 2015

Format Peperiksaan Online Pembantu Tadbir N17

Format Peperiksaan Online Pembantu Tadbir N17 sebagai rujukan peperiksaan online calon Pembantu Tadbir N17 pada 3 April 2015 nanti,ianya berbeza dari peperiksaan yang lepas. Ini adalah antara pembaharuan untuk penambah baikan mengikut keperluan dan kehendak semasa skop peperiksaan.


Format Peperiksaan Online Pembantu Tadbir N17



Peperiksaan online Pembantu Tadbir N17, memperuntukkan 3 seksyen soalan

Seksyen A : Pengatahuan Am Mengenai Malaysia Dan Alam Sekeliling
Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah
Seksyen C : Penaksiran Personaliti


Seksyen A : Pengatahuan Am


Seksyen ini calon akan di uji berdasarkan soalan-soalan yang berkaitan dengan hal ehwal pentadbiran, pentadbiran kerajaan Malaysia, teknologi, isu semasa dan sejarah Malaysia.

Calon diberikan masa 30 minit sahaja untuk menjawap soalan-soalan pada seksyen A yang mengandungi 40 soalan berbentuk aneka pilihan.


Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah


Pada seksyen ini, calon Peperiksaan Online Pembantu Tadbir N17 akan di berikan soalan Matematik peringkat SPM dan ke bawah. Calon mempunyai masa 25 minit untuk menjawap soalan berbentuk aneka pilihan.

Seksyen C : Penaksiran Personaliti


Soalan ini lebih kepada berbentuk pertanyaan mengenai personaliti dan keperibadian anda. Ianya melibatkan soalan berunsur kejujuran, kepimpinan, disiplin, komuniti, emosi kerjasama dan yang seumpamanya.

Seksyen ini memperuntukan 96 soalan beraneka pilihan dan calon diberikan masa 20 minit untuk menyelesaikan soalan.


Rujukan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir Gred N17



Peperiksaan kali ini di anggarkan seramai 40,000 calon akan menduduki peperiksaan online pembantu tadbir untuk hanya 700 jawatan kosong yang di peruntukan.

Kelebihan bagi anda, kerana berada di landasan yang betul. Sekiranya anda mahu di panggil untuk ke temuduga bagi menjawat jawatan sebagai Pembantu Tadbir, sedikit usaha dan persedian perlu di lakukan untuk memastikan anda dapat persediaan yang sepatutnya untuk menjawap soalan-soalan peperiksaan yang akan ditanyakan.


Rujukan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir Gred N17 ini disediakan oleh Tim Infokerjaya yang merupakan satu-satunya pihak yang menyediakan rujukan dan panduan khas untuk persediaan calon peperiksaan sejak 2009.



Jika mahu "bantuan" untuk lulus Peperiksaan Online Pembantu Tadbir Gred N17 ya, anda memang perlukan rujukan ini.

Ianya berbentuk ebook/pdf yang anda boleh download terus ke pc/laptop anda. Untuk dapatkan rujukan ini anda perlu isikan nama dan email anda pada borang di bawah.

Anda akan menerima makluman menerusi email yang anda berikan.


Rujukan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir
(Perkeranian/Operasi) Gred N17 dalam bentuk ebook/pdf


*Isikan Nama & Email anda pada borang di bawah, kemudian klik butang langgan Form Emelmatik - www.mohdrasul.com

Rujukan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir Gred N17


P/s :Pastikan anda semak email anda sejurus menekan butang langgan.

P/s/s: Rujukan ini terhad dan hanya akan dapat diakses dalam masa yang terhad. Isikan borang di atas jika tidak mahu terlepas mendapatkan Rujukan Peperiksaan Online Pembantu Tadbir Gred N17 ini.


P/s/s: Semasa peperiksaan online nanti, anda boleh sediakan "toyol" untuk membantu anda menjawap peperiksaan ini.


EmoticonEmoticon