Sabtu, 23 Ogos 2014

Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41

Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41 ini merupakan rujukan khas yang di keluarkan oleh Tim Infokerjaya. Contoh soalan peperiksaan online Penguasa Kastam Gred W41 beserta jawapan dan tips peperiksaan disertakan. Ianya dalam bentuk ebook/pdf yang boleh di download dan sentiasa di kemaskini.

Tidak seperti tahun yang sebelumnya, bermula pada tahun 2014 kebanyakan peperiksaan untuk menjawat jawatan dalam skim perkhidmatan awam di buat secara online termasuklah Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41  yang akan di jalankan pada 06 September 2014.

Semakan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41

Panggilan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41
pada 06 September 2014

Sekiranya anda masih belum menerima sebarang surat, sms, atau email makluman dari pihak SPA, anda boleh membuat semakan secara online menerusi portal rasmi seperti berikut :-http://e-semakan.spa.gov.my/

Ini adalah satu tranformasi dan pembaharuan yang di bawah oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) untuk penambahbaikan. Rujukan Peperiksaan Penguasa Kastam W41 ini juga meliputi pembaharuan termasuk format soalan peperiksaan online dan tatacara menghadiri peperiksaan online. Jika anda perasan sebelum ini juga Peperiksaan Penolong Penguasa Kastam  turut di jalankan secara online.

Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41
yang disediakan oleh Tim Infokerjaya

Penyedia Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41

Mungkin anda mula tertanya-tanya siapakah Tim Infokerjaya penyedia Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41? Apakah rujukan yang disediakan merupakan soalan bocor sehingga ramai yang telah berjaya dengan panduan yang mereka sediakan sejak 2009?

Tim Infokerjaya komited dalam membantu graduan memulakan langkah sejak graduasi. Digerakkan sejak 2009 dan sehingga Mei 2014, Tim Infokerjaya telah membantu seramai 62,000 orang graduan dalam penulisan resume, persediaan temuduga, peperiksaan memasuki skim kerajaan dan semua yang berkaitan dengan Kerjaya Graduan melalui produk yang dikeluarkan.

Jadi sekiranya anda mengharapkan soalan bocor, saya nasihatkan anda tidak membuang masa, kerana rujukan peperiksaan online penguasa kastam w41 ini tidak menyediakan soalan bocor untuk anda.

Antara rujukan yang telah disediakan oleh Tim Infokerjaya ialah Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam dan berikut adalah testimoni dari salah seorang calon peperiksaan online penguasa kastam w27 baru-baru ini yang telah menggunakan rujukan dari Tim Infokerjaya.

Testimoni dari Calon Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam
yang menggunakan rujukan dari Tim Infokerjaya

Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41, antara rujukan yang di minta oleh calon peperiksaan dari Tim Infokerjaya untuk keluarkan.

Apa isi kandungan RUJUKAN PEPERIKSAAN PENGUASA KASTAM W41

Antara isi kandungan rujukan peperiksaan online Penguasa Kastam W41 ialah :

  • Huraian dan penerangan setiap seksyen
  • Contoh soalan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41 mengikut format sebenar peperiksaan
  •  Panduan dan skema jawapan yang mengikut standard pemeriksa jawapan
  • Nota ringkas khas untuk anda membuat persiapan pantas


 Format Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41

 Format peperiksaan online penguasa kastam W41 berbeza dengan format peperiksaan bertulis penguasa kastam W41 yang sebelumnya. Untuk format peperiksaan online penguasa kastam ianya hanya mengandungi 3 seksyen seperti berikut :-


Seksyen A- Pengatahuan Am
Seksyen B- Daya Menyelesaikan Masalah
Seksyen C- Ujian Psikometrik

Jika anda perasan Seksyen C- Ujian Penaksiran Calon adalah sekyen baru mengantikan 2 seksyen soalan pada tahun yang lalu. Ianya turut di beritahu dalam rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41.


Rujukan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41

Sekiranya anda berniat untuk LULUS peperiksaan online penguasa kastam w41, pastikan anda buat persediaan dan luangkan sedikit masa anda untuk mengulangkaji. Jika anda tiada bahan, dapatkan sahaja rujukan yang di sediakan oleh Tim Infokerjaya ini melalui pautan di bawah :-


P/s : Rujukan ini tidak menjanjikan anda confirm LULUS setelah mendapatkanya, tetapi rujukan ini lebih kepada rujukan lengkap untuk anda membuat latih tubi dan membiasakan diri menghadapi peperiksaan sebenar. 

P/s/s : Mengapa anda perlu dapatkan rujukan ini? Bukan setakat rujukan, pihak Tim Infokerjaya dengan sebaik mungkin membantu calon agar dapat persedian dan maklumat yang tepat untuk anda menghadapi peperiksaan. ( Tips penting yang tidak di dedahkan kepada umum turut di kongsikan khas untuk mereka yang mendaftar melalui pautan di atas sahaja. Perkongsian di hantar menerusi email anda)


EmoticonEmoticon