Ahad, 10 Ogos 2014

Panduan Lengkap Temuduga Jururawat

Mengandungi tips persediaan temuduga sebelum, semasa, dan selepas. Disertakan contoh soalan lazim temuduga jururawat
Panduan Lengkap Temuduga Jururawat



Panduan lengkap temuduga jururawat ini khas bagi membantu calon yang menghadiri temuduga jururawat membuat persediaan terbaik dan sewajarnya. Sebelum itu, calon boleh yang belum mendapat surat makluman, boleh menyemak nama sama ada  mendapat tawaran ke sesi temuduga, secara online melalui laman web rasmi SPA http://www.spa.gov.my/ . Satu sesi temuduga latihan jururawat (PSL) calon negeri Sabah akan di adakan pada masa terdekat ini .

Sekiranya anda di panggil untuk ke sesi temuduga jururawat, tahniah saya ucapkan. Anda antara golongan bertuah yang dipanggil dari beratus ribu calon lain yang turut mengisi permohonan sama.

Buat persedian sebaiknya dan gunakan peluang ini sebaik mungkin. Jika anda tiada pengalaman dan rujukan yang sesuai untuk persediaan temuduga, panduan lengkap temuduga jururawat ini  insha Allah membantu anda mebuat persedian.


PANDUAN LENGKAP TEMUDUGA JURURAWAT


Bagi calon baru pertama kali menghadiri temuduga jururawat, perlu diingatkan, sebelum temuduga dijalankan, calon akan menghadapi peperiksaan khas terlebih dahulu iaitu Ujian Sahsiah Diri dan Ujian Minat. 

Untuk peperiksaan ini, calon perlulah membawa alatan tulis sendiri. Sedikit tips untuk anda menjawap ujian sahsiah diri dan minat, berikan jawapan yang postif mengenai diri anda dan pastikan jawapan yang anda berikan adalah konsisten.

Disini  pihak Media Kerjaya ingin berkongsi satu panduan lengkap temuduga jururawat yang telah diguna pakai dan membantu ramai calon berjaya sesi temuduga jururawat. Sedikit pengenalan mengenai panduan ini, ianya berbentuk ebook/pdf yang sentiasa di kemas kini dari semasa kesemasa oleh penulisnaya. Jadi anda tidak perlu bimbang untuk mengunakan panduan lengkap temuduga jururawat ini.

Mengandungi panduan sebelum,semasa dan selepas temuduga jururawat, cara menjawab soalan penemuduga dan tips temuduga
Panduan Lengkap Temuduga Jururawat



KANDUNGAN PANDUAN LENGKAP TEMUDUGA JURURAWAT


Antara kandungan panduan lengkap temuduga jururawat ini adalah :-

  1. Persedian sebelum, semasa dan selepas temuduga
  2. Teknik sebenar mengambil hati si penemuduga
  3. Himpunan doa-doa supaya anda lebih yakin
  4. Beberapa cara penting untuk mendapatkan restu ibu bapa
  5. Cara menjawap soalan penemuduga secara berhemah
  6. Penampilan anda perlu untuk menghadiri temuduga
  7. Dan banyak lagi maklumat sulit yang tidak boleh dinyatakan disini
Kelebihan panduan temuduga jururawat versi ebook/pdf ini, seperti yang saya nyatakan tadi, ialah ianya sentiasa dikemas kini dari masa ke semasa oleh penulisnya, tidak seperti rujukan dan panduan yang anda boleh dapatkan dikedai-kedai buku berhampiran yang selalunya dirujuk berdasarkan masa-masa lalu dan sudah tentunya ianya tidak dapat di kemaskini mengikut keadaaan semasa.

Bukan itu sahaja, anda juga boleh bertanyaan soalan terus kepada penulis ebook panduan lengkap temuduga jururawat ini iaitu tuan Ikhwan Muslimin

Bukan itu sahaja, panduan ini juga turut menyertakan contoh soalan-soalan lazim temuduga jururawat.

Panduan ini menyediakan beberapa contoh soalan yang biasa di ajukan kepada calon-calon temuduga jururawat
Contoh Soalan Lazim Temuduga Jururawat
Contoh soalan temuduga jururawat ini mengandungi himpunan soalan-soalan temuduga yang lengkap bagi membiasakan anda untuk menjawap soalan-soalan yang di ajukan oleh penemuduga dengan yakin. Contoh soalan ini juga antara soalan yang dirujuk sendiri oleh penulisnya dari penemuduga yang lepas.

Skema jawapan yang tepat dan padat juga disertakan contoh bagi persediaan dan latihan calon sebelum menghadapi temuduga sebenar.

Ramai juga calon yang masih tidak tahu untuk menyediakan RESUME yang berkualiti. Ya itu realitinya.Tahukah anda, resume merupakan pengenalan bagi diri anda yang anda tidak seharusnya di abaikan.

Dalam panduan lengkap temuduga jururawat ini, ada disertakan modul panduan menulis resume yang baik dan berkualiti. Sudah tentunya ia merupakan bonus untuk calon yang mendapatkan panduan lengkap temuduga jururawat ini.

Menerangkan panduan untuk menulis resume temuduga jururawat yang terbaik danberkualiti
Panduan Menulis Resume


TIPS TEMUDUGA JURURAWAT


Berikut beberapa tips temuduga jururawat untuk anda semasa prose temuduga berlangsung :-

  1. Pastikan anda mengetuk pintu dan memberi salam kepada kepada penemuduga.
  2. Elakkan terus duduk sebelum penemuduga mempelawa anda duduk, atau sekiranya anda nak duduk juga seeloknya bertanya "Boleh saya duduk tuan/puan? "
  3. Berikan dokumen-dokumen anda kepada penemuduga sebaiknya sebelum anda duduk
  4. JANGAN BERLAGAK PANDAI. 
  5. Jawap soalan-soalan mereka. Jika tidak tahu atau tidak pasti, jangan diam berikan jawapan anda, jawap tidak tahu atau tidak pasti mengenai hal tersebut.



CARA MENDAPATKAN EBOOK PANDUAN LENGKAP TEMUDUGA JURURAWAT



Ebook panduan ini boleh di dapati melalui pautan di bawah :-

[+] Panduan Lengkap Temuduga Jururawat

Anda juga boleh melanggan untuk mendapatkan info dan tips sebagai pembaca blog Media Kerjaya, mengenai temuduga.

[+] Langgan Panduan Lengkap Temuduga Jururawat

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan mengenai panduan lengkap temuduga jururawat ini, anda boleh tinggalkan komen anda di bawah.


EmoticonEmoticon